Strona główna > Aktualności > NIEUDANE WAKACJE
12.07.2018 12:06
NIEUDANE WAKACJE
Nadchodzi zima, nie oznacza to jednak, że biura podróży narzekają na brak klientów. Polacy coraz chętniej podróżują przez cały rok, nie ograniczają się wyłącznie do lata, a mroźne miesiące coraz częściej wykorzystujemy na egzotyczne podróże. Dlatego też zmarnowany urlop z winy biura podróży może wydarzyć się o każdej porze roku i temat egzekwowania swoich praw w związku z nienależycie wykonaną umową zawartą z biurem podróży jest zawsze aktualny.
Nadchodzi zima, nie oznacza to jednak, że biura podróży narzekają na brak klientów.
Polacy coraz chętniej podróżują przez cały rok, nie ograniczają się wyłącznie do lata, a mroźne miesiące coraz częściej wykorzystujemy na egzotyczne podróże.
Dlatego też zmarnowany urlop z winy biura podróży może wydarzyć się o każdej porze roku i temat egzekwowania swoich praw w związku z nienależycie wykonaną umową zawartą z biurem podróży jest zawsze aktualny.
Hotel o innym standardzie niż organizator oferował w katalogu?
Pokój ma wady w wyposażeniu?
A może hotelowe jedzenie jest nieświeże?
Te i inne niedogodności mogą przytrafić się na wymarzonych wakacjach każdemu z nas i odebrać nam radość z wyczekiwanego urlopu. Pamiętajmy, że jeśli biuro podróży nie spełniło warunków podpisanej przez nas umowy, mamy prawo domagać się odszkodowania.
Wykaz potencjalnych niedogodności, które mogą się przydarzyć turystom zawiera tzw. tabela frankfurcka. Pomoże ona nam określić wartość odszkodowania, którego możemy się domagać.
Tabela zawiera procentowo określone obniżenie ceny za wyszczególnione nieprawidłowości w stosunku do umowy podpisanej z biurem podróży o świadczenie usług turystycznych.
Jest to dokument, który nie ma oficjalnie żadnej mocy prawnej, jednak bardzo często tabela ta służy za podstawę określania uszczerbku majątkowego w sporze na linii klient-biuro podróży.
Warto zapoznać się z tabelą frankfurcką i na jej podstawie określić wartość żądania w potencjalnej reklamacji skierowanej do organizatora turystyki. Powołanie się na wartości podane w tym dokumencie sprawi, że Wasze pismo nabierze charakteru bardziej formalnego a przede wszystkim, przedstawiona kwota (wartość żądania) będzie miała pełne uzasadnienie.
Pamiętajmy jednak o jednej bardzo ważnej rzeczy. Wszelkie niedociągnięcia i niezrealizowane warunki umowy zawartej między wczasowiczem a biurem podróży muszą być udokumentowane!
Jeśli korzystamy z tabeli frankfurckiej i na jej podstawie określamy w reklamacji żądanie, musimy mieć solidne dowody na to, że niedogodności zaistniały- czy to w postaci zdjęć, świadków, czy dowodów na wcześniejsze sygnalizowanie wad wyjazdu opiekunowi bądź obsłudze hotelowej.
Mając jednak na uwadze ten wyjątkowy czas jakim jest urlop, warto skupiać się na przeżywaniu pozytywnych chwil zamiast szukania wad wykupionej wycieczki :)
Jeśli jednak, niedociągnięcia wpłynęły w znaczny sposób na odczuwanie przyjemności z wyjazdu, wówczas po powrocie do domu, można podjąć odpowiednie środki mające na celu wyegzekwowanie stosownego odszkodowania poprzez napisanie poprawnej reklamacji do biura podróży.
W kolejnym artykule podpowiemy jak powinna wyglądać taka reklamacja.