Strona główna > Aktualności > Koniec z płatnymi SMS-ami Premium bez zgody użytkownika.
17.11.2018 12:20
Koniec z płatnymi SMS-ami Premium bez zgody użytkownika.
Niedawno Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w Prawie telekomunikacyjnym. Od teraz abonent ma być realnie chroniony przed nadużyciami prywatnych firm i jego nieświadomość może przynieść mu maksymalny ubytek w portfelu do kwoty 35 zł. Wskazana kwota będzie kwotą maksymalną, jaką abonent zapłaci w przypadku nieokreślenia progu płatnych smsów Premium.
Niedawno Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w Prawie telekomunikacyjnym.
Od teraz abonent ma być realnie chroniony przed nadużyciami prywatnych firm i jego nieświadomość może przynieść mu maksymalny ubytek w portfelu do kwoty 35 zł. Wskazana kwota będzie kwotą maksymalną, jaką abonent zapłaci w przypadku nieokreślenia progu płatnych smsów Premium.
Przekroczenie kwoty 35 zł spowoduje poinformowanie abonenta o tym fakcie i automatyczną blokadę połączeń na numery Premium. Obecnie blokada była uruchamiana dopiero na żądanie abonenta.
Brak konkretnych przepisów w tym zakresie do tej pory skutkował nieuczciwymi praktykami prywatnych firm. W efekcie ich działań, abonenci byli często obciążani kwotami, o których istnieniu dowiadywali się już po fakcie - na rachunkach za usługi operatora.
Pamiętajmy o kilku bardzo ważnych sprawach jako abonenci:
Nie należy odpisywać na żadne wiadomości sms o podejrzanej treści. Jeśli w treści takiej wiadomości pojawia się zachęta do odpowiedzi, najpewniej jest ona płatna.
Tego typu patologii naszego rynku telekomunikacyjnego jest więcej. Abonent nie musi nawet wysyłać wiadomości na żaden numer aby aktualizować płatną usługę. Wystarczy, że przypadkowo kliknie na dany link (zasada one-click), który pojawi się na ekranie i od tej pory będzie subskrybentem płatnych wiadomości. Wówczas, operator obciąży nas opłatami za samo odebranie takiej wiadomości.
Dlatego też należy dokładnie czytać rachunki i starać się w porę dojrzeć kwotowe odbiegania od normy. Nowe przepisy zobowiązują dostawcę tego rodzaju usług do zamieszczania informacji o nich na rachunku telefonicznym. Dzięki temu abonent będzie wiedział gdzie kierować ewentualną reklamację.
Jako kancelaria jesteśmy w stanie pomóc przy sporządzaniu takich reklamacji, a przy dalszych nadużyciach ze strony dostawców płatnych smsów- również świadczymy profesjonalną pomoc przy rozwiązywaniu tychże sporów na drodze sądowej.